-Tato, czy ja jestem jakiś dziwny?

(...)

-Nie, syneczku, Ty jesteś... oryginalny.

-A dlaczego?

-Bo wszystko co oryginalne, jest lepsze: jeansy, dolary, kompakty... - Ty też...


(kabaret Ani Mru Mru)





Krzyś.10 czerwca 2007 roku przychodzi na świat.
Jesteśmy w 100% pewni, że Pan Bóg Go nam "pożyczył". Że chciał go teraz i tutaj, w naszej rodzinie.
Rośnie jak na drożdżach.
Nie ma kolek :D (hurrrra!)
Sam zasypia, nie płacze jak się obudzi, ani jak jest zmęczony, ani jak głodny czy zsikany... Nie płacze nawet jak się uderzy. Znajomym trudno uwierzyć, że obaj chłopcy po tych samych rodzicach, a tak różni...
...Rodzina gratuluje, że lajtowe dziecko - "łatwe w obsłudze".
Później zaczyna się robić mniej lajtowe:(
Krzyś ma 3 miesiące i 3 osoby potrzebne do przewijania, a 2 osoby do karmienia.
Krzyś ma rok, a książeczki służą tylko do rzucania, mama i tata to tylko drabina, nasze ręce to wskaźniki, a starszy brat dla niego nie istnieje.
Krzyś ma 2 lata i mówi tylko 30 wyrazów. I to z częstotliwością 1-2 na dzień. Goście wchodzą do domu, wychodzą - nawet nie zauważa...
Krzyś ma 2,5 roku i stwierdzony AUTYZM. Paskudna choroba, ponoć nieuleczalna, ale my w to nie wierzymy. Wierzymy w cud.
Teraz Krzyś ma ponad 8 lat i od 5,5 roku TERAPIĘ, w tym od 5 lat terapię behawioralną. Wraz z leczeniem medycznym dało to duże efekty, Bogu dzięki większe niż te, na które nam dawano nadzieję...

sobota, 5 marca 2011

przepisy na BEZGLUTENOWE I BEZMLECZNE dania

Duże zainteresowanie przepisami, które dałam w poprzednim poście skłoniło mnie do napisania kolejnego. W tym poście będę cyklicznie dodawać nowe przepisy, aby w jednym miejscu powstał zbiór, który zainspiruje  w kuchni mamy autystyków i dzieci z alergiami pokarmowymi. Jeśli ktoś z Was ma swoje doświadczenia kulinarne lub wypróbowane przepisy na dania przy tak ścisłej diecie - proszę umieszczać w komentarzach do tego postu.

Jakie znaczenie ma dieta w leczeniu autyzmu - polecam poczytać:

http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=17115&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=15df791c8674f00f983881592ffefeb5
http://www.synapsis.waw.pl/images/stories/pliki/dlatwojegolekarza.pdf
http://www.dzieci.bci.pl/strony/autism/zastosow.htmhttp://www.dzieci.bci.pl/strony/autism/treating_autism.htmhttp://www.asperger.fora.pl/forum-otwarte-dla-kazdego,6/zaburzenia-gastro-entero-i-dieta,1692.htmlhttp://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/nauka/jelita---twoje-drugie-centrum-dowodzenia,54661,2
Nowa Pediatria:





Sklep ze zdrową żywnością, w którym się zaopatrujemy. Tutaj możemy mieć 100% gwarancji, że nie będzie w tych produktach nawet śladowej ilości mleka czy jajka, ponieważ jest to sklep z produktami dla wegan. Zamawiamy przez internet i otrzymujemy paczkę kurierem.


U naszych dzieci wpływ diety okazał się kluczowy w leczeniu autyzmu i alergii, ale o tym szczegółowo było w dawniejszych postach, do których przeczytania zapraszam.
...............................

PRZEPISY

1. KOTLETY MIELONE (zrazy) "NA ZAPARCIA"  i dobre trawienie ;)

Składniki:
mięso ugotowane mielone (ja używam indyka, gęś, królika) - po zmieleniu ponad szklanka
kaszka gryczana błyskawiczna - ok. pół szklanki (tutaj kupiłam)
mąka kukurydziana - 100 - 150 gram
zmielone pestki dyni - 100 gram (tutaj kupiłam)
zmielone jagody goji - 30 gram (utaj kupiłam)
posypka witaminowa ze zmielonej dzikiej róży - 2-3 łyżki (tutaj kupiłam)
siemię lniane mielone zaparzone - 1 łyżka
zamiennik jajka (przygotowany wg przepisu na opakowaniu, a jak dziecko może to jajka przepiórcze) - równowartość 2 jajek
płatki grochowe błyskawiczne zaparzone - 2-3 łyżki (tutaj kupiłam)
bułka bezglutenowa, bezmleczna zamoczona (miękka) - 1 sztuka
błonnik jabłkowy - łyżka (tutaj kupiłam)
inulina - lyżka
błonnik psyllium - łyżka (tutaj kupiłam)

przyprawy: majeranek, pieprz, sól, bazylia, lubczyk (przyprawy bez chemii i glutenu kupiłam tutaj)
bułka tarta kukurydziana do otoczenia w niej kotletów (tutaj kupiłam)
olej rzepakowy (do smażenia)

Dla ułatwienia umieszczam poniżej zdjęcia większości wypróbowanych już i użytych przeze mnie składników (znaki towarów są własnością ich producentów):











Przygotowanie:
Składniki połączyć, uformować spłaszczone kulki, obtoczyć w bułce tartej, smażyć na oleju z obu stron na wolnym ogniu.









Z podanej porcji wychodzi 15 niedużych kotletów. Smacznego :)


............................


OMLETY BEZGLUTENOWE, BEZMLECZNE, BEZJAJECZNE


Tomek tak się szybko rzucił na te omlety, że nie zdążyłam zrobić ich zdjęcia w całości ;)


Składniki:
śmietanka sojowa - 2 łyżki (tutaj kupiłam)
mleko ryżowe - pół szklanki tutaj kupiłam
zamiennik jajka -równowartość 2-3 jajek, przygotowane wg przepisu na opakowaniu
ksylitol - 1 łyżka (tutaj kupiłam)
mąka kukurydziana (tutaj kupiłam) i mieszanka na ciasto naleśnikowo-makaronowo-pierogowe bezglutenowe w proporcji 1:2  (na oko ;)  , w tych proporcjach, tyle, aby uzyskać konsystencję nieco gęstszą niż ciasta na naleśniki)
cynamon -1 łyżeczka (tutaj kupiłam)
zmielone jagody goji - ponad łyżka (tutaj kupiłam)

Zdjęcia większości produktów użytych przeze mnie:





2 komentarze:

  1. Witaj! Jestem mama 5-letniego Kamila, ktorego dopiero zaczelismy diagnozowac w kierunku autyzmu. Wlasnie wprowadzam mu diete, na razie bezmleczna, wiec chetnie skorzystam z Twoich przepisow. Chetnie tez podziele sie moimi pomyslami. U nas z jedzeniem jest straszny problem, maly ma strasznie ograniczona ilosc pokarmow, wprowadzenie czegos nowego graniczy z cudem, wiec im wiecej mozliwosci tym lepiej, moze cos mu posmakuje. Dopiero trafilam na Twoj blog, wiec nawet nie zdazylam wszystkiego poczytac, ale chetnie wymienie sie doswiadczeniami. Pozdrowienia. Jola mama Kamilka

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz nawet z bezglutenowymi ciastami nie ma prblemu: http://bezglutenowyswiat.pl/orgran-bezglutenowy-mix-ciasta-czekoladowego-375g.html :)

    OdpowiedzUsuń